Historia higieny wodą pisana

Cele, efekty, korzyści

 

Cele podstawowe

  • Popularyzacja wiedzy o wodzie;
  • Ukazanie historii polskiej branży wodociągowej w sposób atrakcyjny dla szerokiego grona odbiorców;
  • Edukacja społeczeństwa w zakresie dziejów i rozwoju higieny;
  • Wypełnienie luki wydawniczej w powyższym temacie, poprzez stworzenie kompendium wiedzy na temat higieny i roli wody w życiu człowieka – dotąd takowa publikacja nie powstała!
  • Pokazanie niekomercyjnej, społecznej roli sektora - kluczowego dla rozwoju cywilizacyjnego człowieka.

                 

Korzyści dla przedsiębiorstw wodociągowych

  • Integracja środowiska branżowego;
  • Upowszechnianie stopnia znajomości przedsiębiorstw;
  • Ugruntowanie wizerunku Wodociągów, jako wrażliwych na potrzeby społeczności lokalnej;
  • Kształtowanie prospołecznego wizerunku Wodociągów, wpływającego na zwiększenie prestiżu w oczach odbiorców;
  • Budowa reputacji branży dbającej o środowisko naturalne i działającej na rzecz edukacji ekologicznej środowisk lokalnych;
  • Utrwalanie pozytywnej opinii o Wodociągach;
  • Zwiększenie stopnia identyfikacji pracowników z przedsiębiorstwem;
  • Spójna komunikacja marketingowa – w stosunku do samorządów, mediów, liderów opinii, społeczności lokalnej.

 

Cele względem młodzieży i społeczności lokalnej

 

Cele poznawcze

  • upowszechnienie wiedzy na temat znaczenia wody dla człowieka, której dostępne zasoby ulegają wyczerpaniu i niszczeniu;
  • przedstawienie sposobów wykorzystywania wody;
  • wielopłaszczyznowe poznanie historii sposobów zaspokojenia rosnącego zapotrzebowanie na wodę pitną przez człowieka;
  • poznanie genezy, funkcjonowania i ekologicznego znaczenia przedsiębiorstw wodociągowych w Polsce;
  • poznanie elementów historii higieny nierozerwalnie związanej z wodą
  • utrwalenie odpowiednich nawyków i umiejętności dotyczących higieny osobistej;
  • uświadomienie potrzeby przestrzegania higieny osobistej;
  • poznanie podstawowych nazw i pojęć.

Cele instrumentalne

  • utrwalenie odpowiednich nawyków i umiejętności dotyczących higieny osobistej;
  • uświadomienie potrzeby przestrzegania higieny osobistej;
  • rozpoznawanie przejawów degradacji i zanieczyszczenia środowiska wodnego;
  • rozpoznawanie zagrożeń dla jakości i dostępności wody;
  • rozpoznawanie obiektów, urządzeń i procesów związanych z gospodarką wodno-ściekową.

Cele kierunkowe

  • uwrażliwienie na problemy związane z racjonalnym gospodarowaniem zasobami wodnymi;
  • kształtowanie postaw biorących świadomą, moralną odpowiedzialność za aktywną ochronę zasobów słodkiej wody i jej oszczędzanie dla przyszłych pokoleń;
  • modelowanie umiejętności reagowania na niewłaściwe zachowania innych osób;
  • znajomość zasad higieny osobistej,
  • zrozumienie związku pomiędzy nieprzestrzeganiem zasad higieny, a chorobami (zatrucia pokarmowe, choroby odzwierzęce i pasożytnicze),
  • uwrażliwienie znaczenia higieny osobistej dla funkcjonowania organizmu,
  • umiejętność stosowania zasad higieny w życiu codziennym,
  • kształtowanie zdrowego stylu życia.

Cele względem kadry pedagogicznej

  • podwyższenie kompetencji merytorycznych niezbędnych do skutecznego prowadzenia edukacji ekologicznej oraz zajęć dotyczących higieny;
  • możliwość wieloaspektowego wykorzystania wiedzy o wodzie podczas nauczania nie tylko przyrodniczego;
  • wyposażenie kadry nauczycielskiej w narzędzie, pomoc dydaktyczną z zakresu wiedzy o wodzie, środowisku, higienie i otaczającym nas świecie.

Cele względem społeczności lokalnej

  • oddziaływanie na mieszkańców danej społeczności lokalnej, szczególnie na osoby dorosłe korzystające z zasobów bibliotek szkolnych, które w wielu środowiskach wiejskich stanowią jedyną formę dostępu do prasy i książek;
  • kształtowanie właściwych postaw proekologicznych i higienicznych;
  • formowanie świadomości środowiskowej i szacunku wobec zasobów wodnych.

 

ZAUFALI NAM

NOWA PUBLIKACJA

WYDAWCA

 

Quixi Media Sp. z o.o.
ul. Jana Matejki 1a
85-061 Bydgoszcz
telefon: +48 52 5513766

 

Wersja do druku Wersja do druku | Mapa witryny
© Antoni Bochen